1 Mayıs 2010 Cumartesi

KELOĞLAN VE HARAMİLER


Bir zamanlar bir kel oğlan varmış.Bu kel oğlan para
kazanmak için bir yolculuğa çıkmış. Yolculuğunda bir kasabaya
uğramış.Kasabada bir adam kralın kervanına yolculuğa çıkmak için bir kişi istiyormuş.
kel oğlan :
ben çalışırım.Şimdi sen bana anlat kaç kese altın alacağım.
adam:
100 kese altın alacaksın dedi.
Kel oğlan kervanla yola çıktı.Yolda önlerini atlılar kesti.Bunlar
haramilerdi.Kel oğlan hemen bir kutuya girdi.Haramiler tüm maları da alıp bir mağaranın içine girmek için reisleri:
açıl susam açıl dedi sonrada :kapan susam kapan dedi.Kel oğlan haramiler uykuya dalınca kutudan çıktı.Sonra etrafa bakındı . Mağaranın iki katlı olduğunu gördü.Üst kata çıtı hepsi kırk oda vardı.Kel oğlan birinci oda da altınlar gördü baya alıp gitti.Kel oğlan eve döndüğünde anasına zengin olduklarını söyleyip olanları anlatı:
Ana şimdi biz gidiyorduk.Karşımıza haramiler çıktı.Ben hemen bir kutunun içine girdim. Haramiler maları bir mğraya koydular haramiler uyunca ben saklandığım yerden çıktım.yukarı kata ğitim oradaki altınları aldım dedi kel oğlan.Anası :
bu yaptığın doğru değil dedi.Kel oğlan :
doğru söylüyorsun ana dedi.Sonra mağaraya geri koydu altınları.

1 yorum: