2 Mayıs 2010 Pazar

NAR TANESİ İLE ŞEHZADE

Bir zamanlar bir kral varmış.Bu kralın hiç çocukları olmuyormuş.
yanına bir gün bir si gelmiş kralın.Krala çocukları olsun diye bir şeker
vermiş.
kral ile kraliçe bunu yemiş.Aylar ayları kovalamış.Sonun da bir çocukları olmuş .Adını Hasan koymuşlar. Aylar ayları yılar ben kervanda çalışırım kovalamış.Bir tane
daha çocukları olmuş adını Mahmut koymuşlar.Aylar ayları yılar yılları kovalamış.
bir çocukları daha olmuş.Adını Osman koymuşlar.Hasan çok akılı bir çocuk olmuş.Mahmut'la Osman çok avanak ve salak olmuşlar.Bir gün büyücü Çocunu istemeye gelmiş.Hasan yerine salak Mahmut'u vermişler.
Yolda adam :
-Acıktın mı? diye sormuş .Çocuk:
-tabi ki de acıktım demiş . Adam bu da benim çocuğum değil demiş. ve krala teslim etmiş.Kral
ona Hasan vermiş yolda sormuş.:
acıktın mı ? demiş çocuk siz acıktıysanız ben de acıktım demiş.adam çocuğu doyurmuş.Sonra
eline bir kitap vermiş:otuz gün de bitireceksin.demiş.
çocuk:
ben ömrüm de böyle harf görmedim Nasıl bitireceğim?demiş.
adam:
-bitirmezsen sağ kolunu keseceğim demiş.Yirmi dokuzuncu gün 1 kelimesini bile okuyamamış:
-yirmi dokuz ündür bir kelimesini ögrenemeğdimi bir günd mi ögrenecegim?dedi.
ve bahçeyi dolaşmaya başladı.
Ağaçta saçlarından baglı bir kız gördü.Kızı ağaçtan indirdi ve kıza derdini anlatı kız.:ben sana yardımcı olurum dedi . ve kitabı ögreti .kız:
-sihirbaza dedi .Kelimeleri ögrenemedini söyle dedi.
ertesi gün sihirbaz:
-sihir kitabını öğrendin mi?demiş şehzade(Hasan):
-Tek bir bile okuyamadım demiş.
sihirbaz şehzade Hasan 'ın kolunu kesmiş.Şehzade Hasan kolunu alarak kızın yanına gitmiş.
Kız ona üç yaprak vermiş.Kolunun olduğu yöne yaprağı koymuş.Kolu yerine yapıştı.kızla birlikte kaçmışlar.Kızla şehzade bir yol ayrımına gelmiş.Kız:
beni falan ülkeden falan şehirden alırsın demiş.
Şahzade deveyi satması için Bir adama verir:
bu deveyi sat yalnız ipini satma demiş.
Adam deveyi haşhaşçıya satar.Ama ipini almayı unutur.Haşhaşçı deve için su koyar.Deve suyun içine ayaklarını ve elerini girdirmiş.Geriye sadece ipi kalır.Onu da sihirbaz alır.Sihirbaz şehzadeye ipi gösterir .
Şehzade hemen ipe girer o an da şehzade bir hayvan olur.Şehzade ipten kurtulur.bir nar olur.
Sihirbaz narın sarayda olduğunu duyunca kralın yanına gider.Kraldan narı ister.:
efendim bana bahçenizdeki narı istiyorum verir misiniz?
kral bu mevsim de nar olmaz demiş.sihirbaz:
olmasa kelemi vurun der .bahçeden nar çıkar. Biri bir deliğin içine girer tam alırken kalbine bir bıçak delikten saplanır ve ölür delikten şehzade çıkar.Kral kızını şehzadenin kurtardını duyunca ikisini evlendirir


1 yorum: